Uczniowie klas pierwszych wzięli udział w lekcjach języka angielskiego podczas, których wykorzystywali swoją wiedzę i  umiejętności, wykazali się kreatywnością i świetnie się bawili wykonując projekty pt. ”Moje ciało”.

   W tym roku obchodzimy rocznicę urodzin Mikołaja Kopernika – jednego z patronów 2023 roku .

   Z tej okazji w naszej szkole odbył się konkurs plastyczny „Gdyby Mikołaj Kopernik uczył się dziś w Jedynce..." przeznaczony dla uczniów klas 5-8. Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu plakatu, który będzie przedstawiał wyobrażenie Mikołaja Kopernika jako ucznia Jedynki.

Na konkurs napłynęło wiele ciekawych prac. Komisja konkursowa zdecydowała przyznać:

  • I miejsce – Mateusz Herka kl. 8e
  • II miejsce – Aleksander Adamus kl. 6c
  • III miejsce – Antonina Staszewska kl. 5b
  • wyróżnienie: Kinga Sasal kl. 8b, Filip Adamus kl. 8e

Nagrodzonym gratulujemy sukcesu, a wszystkim uczestnikom konkursu - talentu i pomysłów artystycznych, bo Kopernik na każdej z prac jest wyjątkowy.

   To już trzecie spotkanie z naszymi hiszpańskimi partnerami z programu Erasmus+. Tym razem wizyta upłynęła pod hasłem "job-shadowing". Trzy panie z partnerskiej szkoły IES Virgen del Campo z Canete de las Torres k. Cordoby gościły w "Jedynce", by obserwować naszych nauczycieli przy pracy, wymienić się doświadczeniem zawodowym i porównać systemy edukacyjne Polski i Hiszpanii. Motywem przewodnim wizyty było nauczanie języka obcego oraz praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
   Goście mieli okazję wziąć udział w ciekawych lekcjach otwartych z j. angielskiego w kl. 3 i 7, a także obserwowali zajęcia w ramach edukacji wczesnoszkolnej. Zapoznali się ze specyfiką pracy w oddziałach integracyjnych. Hiszpańscy partnerzy dowiedzieli się też więcej na temat pracy psychologa, pedagoga szkolnego oraz specjalnego i logopedy w polskiej szkole.
Z wielkim zainteresowaniem goście uczestniczyli w prezentacji Sali Doświadczania Świata. Wzięli również udział, wraz z naszymi nauczycielami, w szkoleniu metodycznym pt. "Rethinking the Inclusive Classroom" prowadzonym przez metodyków z warszawskiej Fundacji "Instytut Edukacji Pozytywnej".
   Wymiana doświadczeń z przedstawicielami hiszpańskiej szkoły partnerskiej dostarczyła i nam wielu wrażeń oraz nowych pomysłów. Niewątpliwie część z nich wykorzystamy w pracy, by móc poszerzyć europejski wymiar nauczania w naszej placówce.